Tweede week Ecuador

Er is weer veel gebeurd deze week, niks wereldschokkends, maar wel veel. De plantbakken in de school hebben we met vereende krachten gebouwd, ja, ook met de kinderen (foto's volgen).
Ben ook thuis gewest bij ene Jose, wat je al thuis kan noemen! Een barak van beton waar ook kippen wonen, ombegrijpelijk voor ons westers idee. Soms hebben ze hier plaats tekort omwille van de snel aangroeiende kroost en zetten ze een barak bij van takkenvlechtwerk opgevuld met koeienvlaaien. Maar om niet altijd de mindere dingen te moeten vertellen: ik kan hier enorm genieten van het uitzicht, de mooie planten, hele mooie mensen met mooie levendige kleuren aan, kinderen op school die blij zijn met een simpele goeiedag en dan nog liever in 't engels, want dat wil hier iedereen leren¡
In m'n gastgezin wordt er heel goed voor me gezorgd, vooral toen ik na 't werk donderdag ziek thuiskwam. Had diaree van 't kan-nie-meer. Heb twee dagen geslapen en ellendig geweest, dokter laten komen enz... Ik blijk niet tegen het verse vruchtensap te kunnen 's morgens, Een soort tomatenvrucht die we bij ons niet kennen, wel lekker! Voel me nu nog heel slap, ben enkele kilootjes kwijt en heb nog geen zin om opnieuw iets te eten. Liefst lag ik nu in mn eigen bed, eigen gewoontes, eigen familie in de buurt. Maar moet nu even echt doorbijten, heb het best wel moeilijk nu. Morgen schrijf ik de rest en plak ook de foto's op de site.
Hasta maƱana!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag marijke,
Ik geniet van je prachtige foto's. Inderdaad geweldige kleuren en mooie mensen. Dat je niet alleen psychisch maar ook fysiek moet aanpassen aan de nieuwe omstandigheden is niet altijd zo leuk, maar wel realiteit eh. Voordeel is dan wel weer dat je lichaam ook daar weer aan gewoon wordt, dat is een feit. Herstel maar snel. Ik kijk uit naar je volgende bericht.
Groeten en dikke knuffel van Rina
PS.We missen je dinsdagmiddag op het bankje bij de hertjes.