Hallo Diepenbeek!

Even een speciaal berichtje voor het BuSO in Diepenbeek.
Hoe is de musical verlopen? Evenveel succes als in Hasselt? En Yves, hoe beviel je nieuwe vrouw op het podium? En vooral: hoe is het gegaan met de stormtroepen? Ik ben er bijna zeker van dat alles op (letterlijk dan) wieltjes gelopen heeft, of niet, Glenn, Gerry, Roel, Tim, Andy, Mario en Kristof? Laat maar gauw iets horen want ben echt benieuwd.
Volgende week verlof zeker voor iedereen? Hier slechts 1 dag, en raad eens wat ze hier dan doen... Ze bakken een speciaal soort brood en gaan met de hele familie op het kerkhof brood eten, samen met hun dierbare overledenen! Kwestie van cultuur....

Wist je...
Wist je dat hier het afvoerwater linksom draait als het de de gootsteen uitloopt?
Wist je ook dat water hier al kookt op 85 graden? En als je je eten niet lang genoeg kookt dat het gewoon niet gaar is zoals bij ons... met alle hygienische gevolgen vandien (bacterien zijn niet kapot, kinderen krijgen makkelijker wormpjes enz..)
Dat de zon hier stipt om 6u opstaat en weer even stipt om 6u ondergaat.
Dat ze hier onmogelijk de engelse uitspraak onder de knie kunnen krijgen.
Dat kinderen hier veel vlugger zelfstandiger moeten zijn (ook al krijgen ze 10 keer langer de borst van hun moeders).
Dat de kinderen hier enorme hoeveelheden eten, maar dan wel de verkeerde dingen (rijst, mais, bonen, heel weinig groenten en practisch geen vlees of vis).
Dat jullie eens goed zouden moeten nadenken vooraleer te klagen over iets, en vooral heel fel moeten genieten van alles wat er zomaar vanzelf is, Belgie is het echt een paradijs vergeleken met hier!
Dat ik nu echt aan 't wachten ben op wat nieuws en dat ik iedereen enorm mis nu.
Dat ik jullie allemaal een deugddoende vakantie wens en tot horen!

5 opmerkingen:

greet zei

Dag Maria,
Wat erg dat je ziek bent geweest.
Pas dan maar op wat je eet en drinkt en anders 's avonds iets sterk drinken om de microobjes te doden. Het weekend met de musical was vermoeiend maar de leerlingen hebben genoten en geschitterd. Vndaag was er een herinneringsviering met de nodige traantjes als gevolg. Morgen sluiten we af met een halloweentocht en dan ... rust(hoop ik toch )
Groetjes en een dikke kus
Greet

Anoniem zei

Dag Marijke,
echt fijn om je verhalen te lezen.Het is inderdaad zo anders...en doet me weer helemaal het Afrika avontuur herbeleven: ook die armoede, die simpele dingen, het op- en ondergaan van de zon echt beleven, het niet durven foto's trekken in het prille begin..ook aan de eerste ziekte ben ik toen niet ontsnapt.
Hopelijk ben je goed weer op je beentjes terechtgekomen. Lukt het Spaans al wat beter? Goed om te lezen dat je in een fijn gastgezin bent terecht gekomen. Een thuis ver van huis, ook wel belangrijk. En als je ns momenten hebt van heimwee denk dan gewoon dat je ten volle moet proberen te genieten, nu dat je er bent..want dat komt nooit meer terug.
Hier alles prima.Eindelijk een welverdiend verlofweekje en zoals je al kon lezen is de herfst echt ingetreden. Het wordt al wat kouder. Gelukkig mogen we deze nacht een uurtje langer dutten!
Geniet nog en we blijven je volgen!
Liefs, Patricia

ps ik snap niets van deze site, had heel mijne boel aangemaakt en nu kan ik er niet meer op

Anoniem zei

Hey Marijke,
even een berichtje om te laten weten dat je weer fier mag zijn op jouw stormtroepen. Ze hebben echt hun best gedaan!
Leuk dat we jou hier kunnen volgen... je verhalen, je foto's... echt leuk!
Vele groetjes,
Tessa.

annie zei

Dag Marijke,

Ik heb net een heel verhaal geschreven, maar floeps, het is verdwenen, dus ik begin opnieuw, maar korter dus!
Lieve schat, jij mist ons? wij jou ook, hoor! Dirk, de vervanger, doet zijn best, maar we merken nu wel hoe zelfstandig jij een aantal dingen regelt, want regelmatig kunnen we zelfs geen antwoord geven op al zijn vragen! De musical was grandioos, de herinneringsviering weer prachtig en ontroerend, en de halloweentocht was een eigentijdse herfstwandeling, maar ook heel tof!Ik ben toch wel heel erg fier op een team dat dit allemaal op een week tijd kan presenteren! Ze doen het toch maar!!
Tot zover Diepenbeek, maar hoe gaat het met jou? Al wat beter na de diarree-aanvallen? Je had beter voor wat reserve-kilootjes gezorgd voor je vertrok! Geniet maar van al die ongelooflijke ervaringen die je ginder opdoet! Je zal nog een heel lang leven daar deugd van hebben. Ik bewonder de keuze die je maakt, ik zou het echt niet kunnen.
Doe ze ginds de groeten, en voor
jou een dikke knuffel

Annie

Anoniem zei

hallo
hier een berichtje van Gustaaf (Bart) de musical was super tof nu is het af kikken (voor mij toch al)ik mis het podium al hard maar ja
ik wens je nog veel succes met je reis en tot binnenkort hier op deze site
groeten,
Bart Vandeberg